Результати моніторингу якості освіти
Додайте текст тут...
Результати моніторингу якості освіти в Клубівському ЗДО "Калинонька" за 2022 - 2023 н.р.
Довідка
за результатами моніторингового дослідження реалізації завдань
Базового компонента дошкільної освіти
та рівня розвитку дітей старшого дошкільного віку
Клубівського ЗДО «Калинонька» у 2022 – 2023 н.р.
На початку навчального року вихователі провели роботу над створенням відповідного розвивального середовища в кожній віковій групі, подбали про те, щоб воно було зручним, відповідало віку дітей, сприяло розвиткові природної цікавості дошкільників, забезпечувало умови для набуття навичок практичного життя, надавало малюкам свободу вибору, забезпечувало гармонійні відносини між вихователями, дітьми та навколишнім світом.
Педагоги всіх вікових груп значно поповнили кількість іграшок, розвивальних ігор, демонстраційних та роздаткових матеріалів, художньої та методичної літератури для реалізації основних завдань Базового компонента дошкільної освіти в Україні.
Протягом року в закладі продовжувалася робота з накопичення інформаційних науково – методичних матеріалів, в яких висвітлювалося питання впровадження Програми «Українське дошкілля», розробці тематичних циклів та їх наочно – дидактичному забезпеченню.
Враховуючи, що якість освіти значною мірою залежить від забезпечення наступності між суміжними освітніми ланками. Тож, в центрі уваги педагогічного колективу має бути забезпечення формування у кожної дитини перед вступом до школи мінімального освітнього ядра та створення передумов для її безболісної адаптації до нового соціального середовища. Не варто вдаватися до надмірної інтенсифікації інтелектуального розвитку (навчання читанню, письму, лічбі), до чого останнім часом схиляються окремі педагоги і батьки, мотивуючи це необхідністю якісної підготовки дитини до школи. В роботі зі старшими дошкільниками важливо посилити ціннісні аспекти виховного значення та забезпечити наступність в роботі дошкільного навчального закладу і початкової школи з реалізації завдань духовного, патріотичного, трудового виховання.
З цією метою доцільно налагодити тісне співробітництво між педагогами дошкільного навчального закладу і вчителями початкових класів за трьома напрямами:
- інформаційно-просвітницьким (ознайомлення із завданнями здійснення наступності в роботі з дітьми дошкільного і молодшого шкільного віку, спрямованій на формування духовно розвиненої, патріотично налаштованої та працелюбної особистості);
- методичним (ознайомлення зі змістом, формами та методами освітньої роботи в дошкільних навчальних закладах і початковій школі);
- практичним (організація виховних заходів за участю старших дошкільників та молодших школярів).
Якість дошкільної освіти може бути забезпечена спільними зусиллями управлінською, методичною службою дошкільного навчального закладу педагогами та батьками, діяльність яких буде націлена на досягнення оптимальних результатів освітньої роботи з дітьми дошкільного віку, наступності у реалізації як навчальних, так і основних виховних завдань.
Для якісної реалізації головної задачі з удосконалення форм, змісту та методів роботи щодо розвитку творчої, гармонійно-розвиненої особистості дитини, орієнтуючись на концептуальні положення Базового компоненту дошкільної освіти в дошкільному закладі в у 2022-2023 н. р. було заплановано та проведено тематичний аналіз організації освітнього процесу:
- аналіз готовності груп до нового навчального року (з 14 по 28 серпня);
- стан ведення ділової документації вихователів (щомісяця);
- аналіз використання сучасних підходів до патріотичного виховання дошкільників (до педагогічної ради, грудень).
- аналіз інформативності куточків для батьків та наповнюваність сайту закладу (щомісяця);
- аналіз роботи педагогічного колективу з профілактики травматизму серед дітей (до педагогічної ради, березень).
- аналіз дитячих робіт з зображувальної діяльності ( лютий)
- медико-педагогічний контроль за проведенням ранкової гімнастики і занять з фізкультури (щомісяця)
- аналіз роботи з вивчення, узагальнення та поширення педагогічного досвіду в закладі дошкільної освіти (до педагогічної ради, березень).
- аналіз організації освітнього процесу з дітьми 5-річного віку (до педагогічної ради: травень).
У травні 2023 року було проведено вивчення навчально-виховної роботи з дітьми старшого дошкільного віку психологом школи. Враховуючи наслідки перевірки можна зробити висновок, що робота з дітками ведеться на належному методичному piвнi.
З метою реалізації Закону України «Про дошкільну освіту», Базового компоненту дошкільної освіти, Типового положення про дошкільний навчальний заклад впродовж 2022-2023 н. р. в дошкільному навчальному закладі проводилась освітньо-виховна робота спрямована на забезпечення рівного доступу до якісної освіти кожній дитині дошкільного віку.
Забезпеченню цілеспрямованості і послідовності роботи ЗДО, практичному здійсненню педагогічних заходів допомагає чітке планування та визначення пріоритетних напрямків роботи. При визначенні пріоритетних завдань роботи закладу на навчальний рік враховувались – сучасність, актуальність питань, вимоги нормативних документів, результати діагностування педагогів, аналіз роботи за минулий навчальний рік, ступінь вирішення проблем, над якими працював заклад, реальні можливості колективу.
Організована навчально-пізнавальна діяльність планувалась відповідно до освітніх ліній Базового компоненту дошкільної освіти та освітніх завдань чинної Програми, з урахуванням умов розвивального предметного, природного, соціального середовища і потреб, інтересів, запитів, здібностей дітей.
З метою перевірки готовності дітей до навчання у школі вихователями ЗДО було обстежено вихованців старшої дошкільної групи. Відповідно до річного плану закладу діагностика рівня розвитку майбутніх школярів проводилась двічі на рік (жовтень, травень). Дані було внесено до карток компетентності вихованців, на основі чого педагогами було визначено такі результати:
Всього обстежено 14 (чотирнадцять) вихованців, з них: 3 дітей – високий рівень розвитку; 5 дитини – достатній рівень розвитку,5 дитини-середній рівень розвитку, 1 дитина – низький рівень.
Загальний показник розвитку дітей за лініями розвитку по Клубівському ЗДО старшої дошкільної групи у відсотках:
В (високий) – 21%;
Д (достатній) – 36%;
С (середній) – 36%;
Н (низький) – 7%.
Співвідношення високого та достатнього рівня дозволяють зробити висновок про достатню готовність дітей старшого дошкільного віку до навчання у школі. Під час обстеження виявлено, що діти проявляють інтерес до навчання, майже всі легко йдуть на контакт, комунікабельні, легко вступають у відносини з однолітками та дорослими людьми і вільно почувають себе у цьому товаристві. У дітей сформована готовність до прийняття нової соціальної ролі - школяра. Це виражається у серйозному ставленні до школи взагалі і до навчальної діяльності та вчителя, зокрема.
Діти-випускники мають добрі потенційні можливості в галузі розвитку пізнавальних процесів, сформовані навички навчальної діяльності. Більшість вихованців мають достатній рівень саморегуляції і самостійності, уміють слухати і виконувати вказівки дорослого, контролювати себе, оцінювати свої відповіді й відповіді однолітків.
У системі проводилася робота з питання наступності дошкільного закладу та школи. Вихователями відстежувалася результативність навчання випускників закладу та адаптація до умов школи.