Річний звіт про діяльність ЗДО
Додайте текст тут...
РІЧНИЙ ЗВІТ
ПРО ДІЯЛЬНІСТЬ КЛУБІВСЬКОГО ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ " КАЛИНОНЬКА"
за 2022 - 2023 навчальний рік
Інформаційні відомості
Клубівський заклад дошкільної освіти знаходиться за адресою: 30350, Шепетівський район, с. Клубівка, вул.. Заводська буд. 4. Відвідувало заклад 42 дитини. У 2022-2023 навчальному році дитячий садок працював за програмою розвитку дітей дошкільного віку «Українське дошкілля».
Дошкільний заклад перебуває на балансі Ізяславської міської ради.
1.Мова навчання - українська
2.Кількість груп усього - 2 (різновікові)
3.Режим роботи груп - 9 годин
4.Кількість вихованців - 42 дитини
5.Кількість працівників усього - 11
- Педагогічний персонал - 5
- Обслуговуючий персонал - 6
Головною метою діяльності закладу дошкільної освіти є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, виконання вимог Базового компонента, забезпечення умов для ефективного проведення освітнього процесу, фізичного та психічного розвитку дітей.
Організація діяльності навчального закладу спрямована була на створення сприятливих умов для особистісного становлення і творчої реалізації кожної дитини, формування її життєвої компетентності, розвитку в неї ціннісного ставлення до світу Природи, Культури, Людей, Самої себе. Оновлення принципів, змісту та освітніх технологій в процесі модернізації системи дошкільної освіти і здійснення системних перетворень можливими стали тільки завдяки умов партнерства педагогічних працівників, батьків та громадськості.
Створюючи умови для оптимального розвитку дітей в закладі дошкільної освіти упродовж навчального року колектив спільно з батьками цілеспрямовано працювали над збагаченням та оновленням розвивального середовища кожній групі. Спільними зусиллями створили усі умови для того, щоб дітям було затишно, цікаво, щоб вони повноцінно розвивалися згідно зі своїми індивідуальними здібностями.
Педагоги дитячого садка – це єдиний творчий педагогічний колектив, впевнений, що до дітей треба ставитися з особливою увагою та турботою. Усі педагоги мають спеціальну педагогічну освіту.
Освітній рівень педагогів: вища освіта – 3;
середня спеціальна – 2 ;
Фаховий рівень педагогів: вища категорія – 1;
11 тарифний розряд – 2;
12 тарифний розряд – 1;
14 тарифний розряд – 2;
Заклад дошкільної освіти здійснював освітньо-виховну діяльність відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту», Статуту ЗДО, Базового компонента дошкільної освіти (нова редакція), за програмою розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля».
Упродовж року навчально-виховний процес закладу дошкільної освіти був спрямований на вирішення таких завдання:
- Здійснення дистанційної освітньої діяльності й надання психологічної підтримки дітям молодшого та дошкільного віку через використання цифрових інформаційних ресурсів.
- Формування соціально-громадянської компетентності у дітей дошкільного віку. Консолідування зусиль педагогів і батьків на зміцнення національної ідентичності дітей як основи, яка виховує справжній патріотизм; сприяє формуванню позитивного образу своєї країни, утверджує активні позиції громадянина своєї країни, виховує ціннісне ставлення до своєї родини як частини свого народу, його історії, традиції, культури.
- Продовжувати формувати у дошкільників навички спілкування і ефективної взаємодії з іншими дітьми, дорослими людьми під час навчально-виховного процесу.
- Залучення дітей до здорового способу життя в умовах закладу дошкільної освіти та сім'ї, формування мотиваційної установки на здоровий і активний спосіб життя педагогів і дітей.
Аналіз роботи закладу протягом 2022 – 2023 навчального року здійснювався за 5-ма блоками.
І блок: Методична робота
Методична робота з педагогічними кадрами у 2022 – 2023 навчальному році була спрямована на підвищення професійного рівня педагогів. Кількісний і якісний аналіз оцінювання рівня організації методичної роботи (педради, консультації, семінари, колективні перегляди занять) носили науково – методичний характер, сприяли розвитку творчої активності педагогів, підвищенню рівня їх інноваційної компетентності.
З метою підвищення теоретичного рівня та фахової підготовки колективу були придбані новинки методичної літератури, які шляхом самоосвіти опрацьовували вихователі протягом навчального року. Також в роботі використовувались наочні матеріали, розвивальні та дидактичні ігри.
Найвища цінність освіти не тільки діти, а й педагоги, здатні до розвитку здібностей, таланту, спеціального захисту та збереження індивідуальності дитини. У зв'язку з цим велике значення надавалось підвищенню фахової майстерності педагогів. Було проведено такі засідання педагогічної ради:
- «Про діяльність колективу та пріоритетні напрямки створення іміджу сучасного дошкільного закладу» (вересень)
- «Патріотичне виховання дошкільників в умовах сучасного дошкілля» (грудень)
- «Інтеграція суспільного та родинного виховання з проблеми безпеки життєдіяльності дитини» (березень)
- «Аналіз навчально-виховного процесу за 2022 – 2023 навчальний рік» (травень)
Робота педагогічних рад була проведена на науковій основі. Педагоги обмінювалися досвідом своєї роботи, активно включалися до обговорення «за круглим столом», інформували, аналізували, звітували про власні здобутки, ділились власним досвідом роботи.
У зв'язку з військовою агресією рф проти України, з метою збереження життя та здоров'я учасників освітнього процесу, виконання освітньої програми за 2022 – 2023 навчальний рік, освітній процес з дітьми дошкільного віку був організований в дистанційному форматі та у формі консультацій для батьків .
Ще в період карантинних обмежень, пов'язаних з COVID-19, ми зрозуміли, що застосування інформаційно-комунікаційних та цифрових технологій в освітньому процесі розгортає широкі перспективи в роботі з дошкільниками, педагогами та батьками. Ми навчилися тримати зв'язок з учасниками освітнього процесу через соціальні мережі Viber, Фейсбук, організовувати відео конференції в Zoom, GoogleMeet, створювати ілюстровані матеріали в сервісі Canva. Тому в умовах воєнного стану, коли з певних причин ми не змогли працювати в очному форматі (заклад не мав належного укриття на випадок повітряної тривоги), нам вдалося відновити освітній процес дистанційно, консолідувавши зусилля задля забезпечення якості дошкільної освіти, надання кваліфікованої психолого-педагогічної підтримки дітям та батькам.
Дистанційне навчання в умовах воєнного стану в Україні стало викликом для всіх учасників освітнього процесу: вихователів, дітей та батьків. Незважаючи на те, що ми мали досвід організації такої форми навчання під час пандемії, організувати якісне навчання з використанням цифрових технологій, надихати й мотивувати дітей виявилось зовсім не просто. Ми зіткнулися із новими викликами, передусім, пов'язаними із психологічно-емоційним станом дітей і батьків.
Треба сказати, що дистанційна робота з вихованцями закладів дошкільної освіти, зважаючи на їхні вікові особливості (від 3 до 6 років), є доволі специфічною. Адже дошкільнята потребують допомоги батьків або інших членів родини в налагодженні спілкування зі своїм вихователем через мережу Інтернет. Тому, дистанційне навчання та його особливості стали серйозними викликами для організації роботи з малюками, зокрема:
– неможливість навчання дітей без допомоги дорослих, у зв'язку з віковими особливостями.
– об'єктивні причини та обставини, що не дають можливості дітям долучатися до занять.
– психологічно-емоційний стан дітей і батьків, у зв'язку з воєнними діями на території України.
– недостатнє забезпечення сім'ї відповідними матеріально-технічними засобами.
Як бачимо, величезною мірою успіх впровадження дистанційного навчання залежить від батьків. І якщо раніше відповідальність за якість навчання і виховання дітей лягала на плечі педагогів, то тепер настав час допомогти батькам відчути себе відповідальними суб'єктами освітнього процесу.
Робота у дистанційному форматі організовувалася таким чином:
- розробка планування, адаптованого до умов дистанційної роботи;
- пошук вихователями цікавих і корисних сайтів для малечі, рекомендацій щодо роботи у дистанційному форматі, вивчення досвіду роботи інших закладів, які опинилися у таких самих умовах;
- створення в соціальній мережі Viber групи для батьків та надання рекомендацій щодо здійснення освітньої роботи за окремими темами (фото-,
аудіо-, відео-, письмово тощо) та отримання фото звітів.
- запис майстер класів і занять з різних видів діяльності нашими педагогами;
- надсилання посилань на сторінки з розвиваючими завданнями, аудіо казками, піснями, поробками, фізичними вправами;
- проведення онлайн конкурсів.
- онлайн спілкування з дітьми.
Так, багато батьків з розумінням ставилися до такої форми роботи закладу, виходили на зв'язок, співпрацювали, але були і такі з якими потрібно було працювати індивідуально, пояснювати і переконувати про необхідність отримання дитиною дошкільної освіти.
З метою підвищення ефективності педагогічної діяльності, адаптації до стилю роботи в дошкільному закладі протягом року здійснювалися колективні перегляди занять та режимних моментів (жовтень-лютий); консультації (щомісяця); індивідуальні консультації (вересень, грудень, лютий). Розвитку творчих здібностей та підвищенню професійної компетентності педагогів сприяв також колективний перегляд виховних заходів з дітьми різного віку. У зв'язку з введенням воєнного стану з 24 лютого 2022 року та роботою закладу в дистанційному форматі до грудня 2022 року педагогами підготовлено і проведено лише 5 відкритих заходів. Високу оцінку колег та батьків отримала вихователь старшої групи Черняк Н. Й. при проведенні відкритого підсумкового заняття «Мандрівка до лісової школи», вихователь молодшої групи Горда І. М. при проведенні заняття з патріотичного виховання за темою «Одяг з бабусиної скрині». Також пізнавальним і дуже корисним було заняття проведене підмінним вихователем А. Л. Стельмах з формування безпечної поведінки у малят «Пес Патрон спішить на допомого» для двох вікових груп, також керівник музичний Янчук О. В. провів музичне заняття-розвагу «Різдвяні колядки».
Усі заняття були проведені у відкритому режимі, батьки мали змогу на них побувати, але як завжди, усі матеріали занять (фото та відео) були опубліковані на сайті закладу.
Також, при перевірці директором ЗДО календарних планів та наявність конспектів-занять, мали місце питання щодо опрацювання документів.
Педагоги закладу у зв'язку з карантином, а пізніше з введенням воєнного стану не брали участь у роботі методичних об'єднань району, але мали можливість он-лайн обмінюватись досвідом роботи та знайомитись з новими педагогічними технологіями.
Колектив закладу працює у тісному контакті з батьками, бо саме сім'я закладає основи культури, уміння спілкуватися, оцінювати свої і чужі вчинки, визнавати власні помилки, уміти пробачати чужі. З цією метою працівники закладу доклали чимало зусиль для виготовлення різноманітних куточків для батьків, де протягом року висвітлювали корисну й цікаву інформацію щодо виховання й навчання діток дошкільного віку, папки-розсувки, інформаційні стенди тощо. Крім того, батькам регулярно надавалась необхідна допомога у вигляді консультацій, пам'яток та бесід.
Після введення по всій території України воєнного стану від 24 лютого 2022 року заклад працював у дистанційному режимі до кінця грудня 2022 року, оскільки ми не мали можливості забезпечити безпечне освітнє середовище для наших вихованців (не було укриття). Вихователями через групи Viber проводилися заняття з дітьми, скидалися відео-заняття, відеоматеріали відповідно до розробленого планування на період дії воєнного стану. Також проводилася консультативна робота з батьками наших вихованців, надавалися різного роду поради відповідно до їх потреб і запитів. Багато інформації було висвітлено на сайті закладу.
Починаючи з січня 2023 року ми змогли почати працювати в очному режимі, ми змогли залучити спонсорську допомогу і бюджетні кошти для капітального ремонту погреба, який знаходиться на території закладу, і який слугує нам зараз як найпростіше укриття.
За плідної праці наших вихователів, було проведено ряд святкових заходів, а саме: «Новорічні ранки» «Свято для матусь», «Світле свято Великдень», «День Вишиванки», «Випускний 2023», усі фото і відео матеріали також висвітлено на сайті нашого закладу.
Проведення цих заходів допомагало колективу на належному рівні вирішувати головні завдання річного плану роботи, але через карантин і воєнний стан ці завдання були виконані частково.
ІІ блок: Якість освіти
На початку навчального року вихователі провели роботу над створенням відповідного розвивального середовища в кожній віковій групі, подбали про те, щоб воно було зручним, відповідало віку дітей, сприяло розвиткові природної цікавості дошкільників, забезпечувало умови для набуття навичок практичного життя, надавало малюкам свободу вибору, забезпечувало гармонійні відносини між вихователями, дітьми та навколишнім світом.
Педагоги всіх вікових груп значно поповнили кількість іграшок, розвивальних ігор, демонстраційних та роздаткових матеріалів, художньої та методичної літератури для реалізації основних завдань Базового компонента дошкільної освіти в Україні.
Протягом року в закладі продовжувалася робота з накопичення інформаційних науково – методичних матеріалів, в яких висвітлювалося питання впровадження Програми «Українське дошкілля», розробці тематичних циклів та їх наочно – дидактичному забезпеченню.
Враховуючи, що якість освіти значною мірою залежить від забезпечення наступності між суміжними освітніми ланками. Тож, в центрі уваги педагогічного колективу має бути забезпечення формування у кожної дитини перед вступом до школи мінімального освітнього ядра та створення передумов для її безболісної адаптації до нового соціального середовища. Не варто вдаватися до надмірної інтенсифікації інтелектуального розвитку (навчання читанню, письму, лічбі), до чого останнім часом схиляються окремі педагоги і батьки, мотивуючи це необхідністю якісної підготовки дитини до школи. В роботі зі старшими дошкільниками важливо посилити ціннісні аспекти виховного значення та забезпечити наступність в роботі дошкільного навчального закладу і початкової школи з реалізації завдань духовного, патріотичного, трудового виховання.
З цією метою доцільно налагодити тісне співробітництво між педагогами дошкільного навчального закладу і вчителями початкових класів за трьома напрямами:
- інформаційно-просвітницьким (ознайомлення із завданнями здійснення наступності в роботі з дітьми дошкільного і молодшого шкільного віку, спрямованій на формування духовно розвиненої, патріотично налаштованої та працелюбної особистості);
- методичним (ознайомлення зі змістом, формами та методами освітньої роботи в дошкільних навчальних закладах і початковій школі);
- практичним (організація виховних заходів за участю старших дошкільників та молодших школярів).
Якість дошкільної освіти може бути забезпечена спільними зусиллями управлінською, методичною службою дошкільного навчального закладу педагогами та батьками, діяльність яких буде націлена на досягнення оптимальних результатів освітньої роботи з дітьми дошкільного віку, наступності у реалізації як навчальних, так і основних виховних завдань.
ІІІ блок: Результативність навчально-виховного процесу
Для якісної реалізації головної задачі з удосконалення форм, змісту та методів роботи щодо розвитку творчої, гармонійно-розвиненої особистості дитини, орієнтуючись на концептуальні положення Базового компоненту дошкільної освіти в дошкільному закладі в у 2022-2023 н. р. було заплановано та проведено тематичний аналіз організації освітнього процесу:
- аналіз готовності груп до нового навчального року (з 14 по 28 серпня);
- стан ведення ділової документації вихователів (щомісяця);
- аналіз використання сучасних підходів до патріотичного виховання дошкільників (до педагогічної ради, грудень).
- аналіз інформативності куточків для батьків та наповнюваність сайту закладу (щомісяця);
- аналіз роботи педагогічного колективу з профілактики травматизму серед дітей (до педагогічної ради, березень).
- аналіз дитячих робіт з зображувальної діяльності ( лютий)
- медико-педагогічний контроль за проведенням ранкової гімнастики і занять з фізкультури (щомісяця)
- аналіз роботи з вивчення, узагальнення та поширення педагогічного досвіду в закладі дошкільної освіти (до педагогічної ради, березень).
- аналіз організації освітнього процесу з дітьми 5-річного віку (до педагогічної ради: травень).
У травні 2023 року було проведено вивчення навчально-виховної роботи з дітьми старшого дошкільного віку психологом школи. Враховуючи наслідки перевірки можна зробити висновок, що робота з дітками ведеться на належному методичному piвнi.
З метою реалізації Закону України «Про дошкільну освіту», Базового компоненту дошкільної освіти, Типового положення про дошкільний навчальний заклад впродовж 2022-2023 н. р. в дошкільному навчальному закладі проводилась освітньо-виховна робота спрямована на забезпечення рівного доступу до якісної освіти кожній дитині дошкільного віку.
Забезпеченню цілеспрямованості і послідовності роботи ЗДО, практичному здійсненню педагогічних заходів допомагає чітке планування та визначення пріоритетних напрямків роботи. При визначенні пріоритетних завдань роботи закладу на навчальний рік враховувались – сучасність, актуальність питань, вимоги нормативних документів, результати діагностування педагогів, аналіз роботи за минулий навчальний рік, ступінь вирішення проблем, над якими працював заклад, реальні можливості колективу.
Організована навчально-пізнавальна діяльність планувалась відповідно до освітніх ліній Базового компоненту дошкільної освіти та освітніх завдань чинної Програми, з урахуванням умов розвивального предметного, природного, соціального середовища і потреб, інтересів, запитів, здібностей дітей.
З метою перевірки готовності дітей до навчання у школі вихователями ЗДО було обстежено вихованців старшої дошкільної групи. Відповідно до річного плану закладу діагностика рівня розвитку майбутніх школярів проводилась двічі на рік (жовтень, травень). Дані було внесено до карток компетентності вихованців, на основі чого педагогами було визначено такі результати:
Всього обстежено 14 (чотирнадцять) вихованців, з них: 3 дітей – високий рівень розвитку; 5 дитини – достатній рівень розвитку,5 дитини-середній рівень розвитку, 1 дитина – низький рівень.
Загальний показник розвитку дітей за лініями розвитку по Клубівському ЗДО старшої дошкільної групи у відсотках:
- В (високий) – 21%;
- Д (достатній) – 36%;
- С (середній) – 36%;
- Н (низький) – 7%.
Співвідношення високого та достатнього рівня дозволяють зробити висновок про достатню готовність дітей старшого дошкільного віку до навчання у школі. Під час обстеження виявлено, що діти проявляють інтерес до навчання, майже всі легко йдуть на контакт, комунікабельні, легко вступають у відносини з однолітками та дорослими людьми і вільно почувають себе у цьому товаристві. У дітей сформована готовність до прийняття нової соціальної ролі - школяра. Це виражається у серйозному ставленні до школи взагалі і до навчальної діяльності та вчителя, зокрема.
Діти-випускники мають добрі потенційні можливості в галузі розвитку пізнавальних процесів, сформовані навички навчальної діяльності. Більшість вихованців мають достатній рівень саморегуляції і самостійності, уміють слухати і виконувати вказівки дорослого, контролювати себе, оцінювати свої відповіді й відповіді однолітків.
У системі проводилася робота з питання наступності дошкільного закладу та школи. Вихователями відстежувалася результативність навчання випускників закладу та адаптація до умов школи.
ІV блок: Стан здоров'я та фізичний розвиток дітей
Медико-профілактична робота здійснювалась відповідно до затвердженого плану. В дошкільному закладі виконувались всі заходи лікувально-профілактичного характеру: профілактичні щеплення, антропометрія, визначення гостроти зору, перевірка постави, огляд на педикульоз. Особлива увага приділялась організації гігієнічного навчання працівників закладу та веденню санітарно – просвітницької діяльності серед батьків, що дало можливість значно підвищити рівень обізнаності серед вищезазначених категорій осіб.
Протягом року саме турбота про здоров'я наших вихованців була і лишається одним із пріоритетів роботи закладу дошкільної освіти, тому передусім перед вихователями поставлено завдання вибору найбільш оптимальних засобів виховання і навчання дітей з метою покращення їх фізичного розвитку, стану здоров'я та психологічної стабільності.
В закладі працює кваліфікована сестра медична, яка здійснює постійний моніторинг стану здоров'я дітей, захворюваності, організацію раціонального харчування, контроль за виконанням оздоровчих заходів, призначень лікаря, підтримує інтерес дитини до власного здоров'я. А після введення карантинних обмежень викликаних COVID-19, та введенням воєнного стану сестра медична постійно знаходиться на зв'язку з батьками наших вихованців, консультує і надає різного роду поради в межах своєї компетенції, також висвітлює корисну інформацію на сайті закладу на своїй сторінці.
Стабільно протягом року велась робота з фізичного виховання. Поновлюється і закуповується дрібний спортивний інвентар. Робота з фізичного виховання проводиться в системі, практикуються всі можливі форми роботи з дітьми. Нове спортивне обладнання допомагає більш урізноманітнювати основні рухи дітей. Медична сестра веде контроль за фізичним навантаженням дітей на заняттях.
У кожній віковій групі, за результатами обстеження дітей спеціалістами та антропометричними вимірюваннями, наявний листок здоров'я вихованців, згідно з яким проводиться маркування меблів, здійснюється індивідуальний підхід під час фізкультурно-оздоровчої роботи. Педагогами враховуються показники обстеження дітей, групи здоров'я під час проведення занять з фізичної культури, організації рухового режиму продовж дня, загартовуючих заходів, підбору різного виду рухової діяльності.
V блок: Соціально-економічний розвиток ЗДО
Не зважаючи на загальнодержавні проблеми у фінансуванні дошкілля, викликані воєнним станом, нам вдалося при підготовці до 2023-2024 навчального року залучити бюджетні та позабюджетні кошти для проведення поточного ремонту закладу та упорядкування території. Проведено якісний поточний ремонт приміщень закладу, ремонт та фарбування ігрового обладнання майданчиків. Створено ігровий автомобільний дитячий трек для вивчення правил дорожнього руху. В групах поновлено та доповнено пізнавально-ігрові осередки. Поліпшено умови для проведення творчих видів діяльності на літній веранді де розташований наш народознавчий міні-музей.
На території закладу у нас є погреб, він не великий, але потребував капітального ремонту. За допомогою спонсорської допомоги, яку нам надало ТОВ БІО ЕЛЕКТРІКС у вигляді піску, щебеню та бетонних плит для перекриття, та бюджетних коштів, на які було закуплено необхідні будівельні матеріали, до кінця грудня місяця 2022 року працівники закладу своїми силами провели капітальний ремонт найпростішого укриття.
Було частково перемуровано та укріплено стіни погреба, встановлено бетонне перекриття, залито підлогу, побілено та створено максимально комфортні умови для перебування у ньому дітей.
Проте, не дивлячись на деякі покращення умов у дитячому закладі нашого села за останні роки, проблеми все ж залишаються. Серед них: відсутність гойдалок на майданчику закладу та тіньового навісу для прогулянок за несприятливої погоди. Відсутнє організоване вивезення відходів з сміттєвих баків, які знаходяться на території закладу.
Тому у 2023/24 н. р. основні зусилля директора закладу слід направити на співпрацю із міською радою та відділом освіти, спонсорами для залучення позабюджетних коштів для покращення умов життєдіяльності дошкільного закладу.
Роботу педагогічного колективу за минулий навчальний рік оцінити відмінно. Роботу технічного персоналу також вважати відмінною.